HET KERSTBOMEN DOOLHOF

In opdracht van Leidsche Rijn Centrum hebben wij in december een pop-up doolhof van maar liefst 1.000 vierkante meter kerstbomen bedacht en geproduceerd. Het doolhof bestond uit ruim 750 kerstbomen. Het Kerstbomen Doolhof bood een alternatief voor de jaarlijkse ijsbaan en was drie weken opvolgend dagelijks te bezoeken.

Bezoekers van Het Kerstbomen Doolhof konden meedoen aan een kerstraadsel om een gezinsreis naar Disneyland Parijs te kunnen winnen. Bezoekers dienden hiervoor op zoek te gaan naar vragen die verstopt waren in het doolhof. Een bezoek aan dit doolhof was, op vertoon van een voucher via de LRC app, gratis. Het was een echte beleving met veel animatie acts, muziek, lampjes en vooral heel veel kerstbomen.

Het doolhof is op maat geproduceerd van echte in Nederland gekweekte kerstbomen. Een aantal kerstbomen zijn geadopteerd door lokale bedrijven. Na adoptie werd er voor een geplaatste kerstboom een nieuw exemplaar teruggeplaatst in de natuur.

Persaandacht was er volop voor deze unieke activatie. Voorafgaand aan de opening waren er al 22 vermeldingen in lokale en landelijke media zoals o.a. Nu.nl, AD.nl, Radio 10, Radio 538, Metro en de Telegraaf.

Benieuwd naar de andere concepten van Agency X? Check deze link.